فروش بهترین رزین پلی استر رنگی

رزین پلی استر ماده ای است که در صنعت مجسمه سازی و کار های صنعتی دیگر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. امروز با گسترش صنعت مجسمه سازی و موارد صنعتی دیگر که در آن از رزین پلی استر استفاده می شود این ماده و خصوصا رزین پلی استر رنگی بازار خرید و فروش داغی پیدا کرده است. 

فروش بهترین رزین پلی استر رنگی

شناخت رزین پلی استر اصل

شناخت رزین پلی استر اصل پلی استر در ابتدا به شکل مایعی غلیظ است که پس از ترکیب با هاردنر و قرار گرفتن در حرارت بالا به حالت ژله ای در آمده و سپس سخت و محکم می شود. پلی استر پس از سفت شدن حجم کمتری پیدا می کند زیرا در فرآیند سفت شدن این ماده مولکول های آن به هم نزدیک شده و مقداری از مایع نیز تبخیر می شود به همین دلیل پس از سفت شدن حجم کمتری دارد. بهترین حرارت برای کار با پلی استر دمای ۲۰ درجه می باشد.

پلی استر سفت شده را دیگر نمی توان به حالت مایع برگرداند. پلی استر بوی زننده ای دارد و می توان تنها پنج کیلوگرم در روز از این مواد استفاده کرد اما برای استفاده بیشتر این مقدار باید در اتاقی که دارای تهویه مناسب می باشد انجام شود. رزین پلی استر به برخی از اجسام مانند چوب می چسبد به همین دلیل کار با این مواد باید از وسایل مخصوصی برای جدا کردن استفاده شود.

رزین پلی استر باید در جای خنک و تاریک نگه داری شود و رزین پلی استر مرغوب می تواند تا دوازده ماه قابل استفاده باشد. می توان انواع پودر های رنگی را با رزین پلی استر مخلوط کرد و رزین پلی استر را در رنگ هایی که مد نظر است تولید کرد. پلی استر پس از بستن کاملا سفت و غیر سمی است و می توان آن را تراشید یا با مته سوراخ کرد. رزین پلی استر مرغوب در مقابل نور تغییر رنگ نمی دهد و رنگ ثابتی دارد.

قیمت بهترین رزین پلی استر رنگی

قیمت بهترین رزین پلی استر رنگی انواع رزین پلی استر دو دسته اند: رزین پلی استر ایزوفتالیک و رزین پلی استر اورتوفتالیک. هر دو مورد نام برده تقریبا کاربرد های یکسانی دارند اما رزین پلی استر ایزوفتالیک دارای استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به رزین پلی استر اورتوفتالیک می باشد و در مواردی که نیاز به مهندسی بیشتر و استحکام بیشتر باشد از این نوع رزین پلی استر استفاده می شود.

رزین پلی استر اورتوفتالیک متداول ترین نوع رزین پلی استر است و در موارد عمومی بسیاری از آن استفاده می شود. مسلم است که رزین پلی استر ایزوفتالیک که دارای مقاومت بیشتری است از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. حلال رزین پلی استر تینر فوری است که برای رقیق تر کردن آن استفاده می شود تا بتوان آن را به خوبی روی سطوح چوبی کشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما